יום שבת, 21 באפריל 2012

משפחתי ומשפחות אחרות

יום ראשון א' חול המועד פסח  8.4.12
קמים בבוקר ואוכלים קורנפלקס של פסח – מצה שבורה בחלב (לאחר שרכשנו מצות יקרות בבית חב"ד), לאחר התארגנות לנסיעה יורדים למרכז העיר ושם בלישכת המידע מבררים על מסלולי טיול באזור, קיבלנו רשימה די ארוכה ומפה יפה (שעלתה בהתאם) ובחרנו לצעוד במסלולMt Crichton Loop Track לאחר נסיעה קצרה מגיעים לתחילת המסלול. המסלול הוא מעגלי ובלשכת המידע אמרו לנו שאפשר ללכת בשני הכיוונים,אנו מתלבטים איזה כיוון עדיף ומחליטים נגד כיוון השעון (בדיעבד הסתבר כהחלטה נבונה). המסלול מתחיל בטיפוס ארוך ובחלקו אפילו קצת קשה אבל על דרך כבושה היטב, מהר מאד המסלול יוצא מהיער שאנו כבר מכירים והצמחיה נהית יותר אלפינית (מישהו אמר שקוראים לזה "דשא שלג") ואפילו על הר לא רחוק מאיתנו רואים שאריות של שלג.

כולם עולים מאד יפה את העליה עד שבסופה מגיעים לתצפית על אגם נוסף Lake Disput יחסית קטן אבל מהתצפית רואים את שני האגמים. המשך המסלול הוא לכיוון ביקתת Sam Summers Hut זוהיא ביקתה של מחפש זהב שחי באזור כ15 שנה, ההליכה לביקתה מאד יפה ועוברת ליד כמה מפלים קטנים, הביקתה יחסית משוחזרת ויש שם כול מיני חפצים שהיו שלו אבל גם מלא זבובי חול ולכן אנו בורחים משם מהר.

לאחר זמן מה הפסקת צהרים קלה וממשכים לאורך הנחל עד לכביש, בדרך הילדים ירדו לבדוק את טמפרטורת המים שאפילו להם היתה די קרה (חוץ מדיה שמילאה את כובעה מים וחבשה).

מנוחת לוחמים

חוזרים לקראוון ,נוסעים למרכז העיר שם הילדים הולכים לשחק בגן שעשועים ואנו מכינים ארוחת ערב מוקדמת, פתאום מגיעה הרבנית אחותה וילדיהם (שלהם זה עדין חג) אנו מדברים קצת ונפרדים בצורה רשמית ולכן ארוחת הערב מתעכבת קצת, את הלילה אנו שוב נבלה בחצר ביתה של אותה משפחה (משפחת לואיס), הפעם אנו מגיעים מוקדם ויש זמן למשחקים. האמא קת'רין מבקשת את עזרת אנוש ליגזום את השיח כדי לאפשר לנו גישה נוחה לתוך הקרוואן ומיד נירקמת חברות ביניהם.

הילדים מוצאים חיבור מידי, דניאל בן 12 ואימי בת 10 משחקים עם ילדינו טאקי, ספיד ומשחקים רבים נוספים בלי שנראה ששפה מהווה מחסום כלשהו.

יום שני
הילדים שלנו ושל המשפחה המארחת (אימי ודניאל) מבלים ביחד. קת'רין מוציאה רכבת משחק מעץ מדהימה וכולם מאוד מרוצים, בצהרים אנו עושים פקניק משותף על הדשא שלהם. ינאי מטפל בארנבון והשרקן בחצר – מאכיל ומלטף, הילדים משחקים בגן המשחקים הסמוך ובבית לסירוגין – וכולם כ"כ נהנים שאנו מעבירים כך את כל הבוקר, ויותר.

בסביבות 14:00 אנו לוקחים את כולם למקום שבו יש נסיעה במעין בימבות בירידה מההר, בכדי להגיע לשם לוקחים רכבל "גונדולה" עד שמגעים לתצפית על העיר וגם למקום שקופצים ממנו בנג'י – אפילו ראינו אחד שקפץ. לאחר התצפית מצטיידים בקסדות ועולים זוגות זוגות (כבר הינו 8 ביחד עם אימי ודניאל) על רכבל נוסף אבל הוא כמו רכבל של סקי רק שבמקום מקום לשים את המחלקיים סוחבים את הבימבות. עליה די מהירה, למעלה מקבלים הסבר קצרצר על עקרונות הנסיעה בבימבה הזאת, יש שני מסלולים אחד קצת יותר מהיר אבל קודם חייבים כולם לעבור את המסלול הפשוט, אנוש וינאי לא מורשים לנהוג לבד לכן הם מצטרפים אלי ולאפרת כמוכן דיה קיבלה קצת רגלים קרות ולכן היא רוכבת עם דניאל (ותוך כדי גם צועקת לו שיאט ...), הסיבוב הראשון עובר ועולים לסיבוב נוסף שבו יש תחלופה של הזוגות (יצא שאני נשארתי לבד לכן הלכתי למסלול המהיר), ינאי ואנוש מתעקשים על עוד סיבוב (אבל שיהיה מהר) ומכיוון שדיה עשתה תמיד עם עוד מישהוא נשאר לנו עוד נסיעות ואנו יוצאים לסיבוב מהיר נוסף, אח"כ יורדים לעיר שוב בגנדולות,
תצפית מהגונדולה

מצטיידים קצת בסופר וחוזרים לבית המשפחה., רואים שרק 2 (באנגלית – אבל למי זה מפריע?!) משחקים עוד ביחד אוכלים ארוחת ערב ולישון.

יום שלישי
יקיצה טבעית מאוחרת, הילדים נכנסים לבית משפחת לואיס ומשחקים. לאחר התיעצות קצרה אנו מחלטים לנסוע למסלול קצר מסביב Lake Moke (שנראה בצורת מכנסיים), לאחר נסיעה ארוכה על דרך עפר מגיעים לאגם ומתחילים ללכת סביבו, מה שמוגדר בפי הניו-זילנדים כהליכה קלה סביב האגם מסתבר שלא ממש ניתן ללכת על שפת האגם והשביל עולה ויורד תכופות. לאחר זמן מה אנו מגיעים ל"מרכז המכנסיים" (היכן שרואים את שני הרגליים של האגם) שם שחיקנו קצת על שפת האגם ובחורש הסמוך (ציורים באדמה וטיפוס עצים)

ואח"כ החלטנו לחזור חזרה לקראוון, פיקניק פסח חביב ומשם חזרה לבית משפחת לואיס. בערב הילדים שוב משחקים ביחד, אנו נפרדים ממשפחת לואיס (מצורפת תמונה של כולם) בכדי להגיע לעיר Wanka לפני חג שני.

יום רביעי
שוב קמים מאוחר, הילדים ממשיכים במשחקים המשותפים כהרגלם בימים האחרונים. לאחר שכבר נפרדנו אתמול מכולם, אנו עושים עוד פעם חושבים ומחליטים לבלות גם את החג בחצר משפחת לואיס. הסיבה המרכזית היא שהילדים מאד נהנים אחד עם השני וגם המשפחה מעונינת לסעוד ביחד איתנו – דבר שקצת מסובך לעשות בפסח, המשפחה מברכת על השינוי בתוכניות וממשיכה לתת לנו הרגשה שאנו באמת רצויים וכלל לא מפריעים. בעצת קת'רין, אנו מחליטים לבלות את שאר היום בבריכה הקרובה (ביחד עם דניאל ואימי כמובן) אבל לפני כן יש לקנות מתנות לכל הילדים בתמורה לאפיקומן שנגנב. אנו נוסעים לsalvation army ושם כל אחד קונה לעצמו משהוא, זהר – קלפים של ניו זילנד, דיה – צעיף ורוד של רקדנית קברט, אנוש – אביר (כמובן) וינאי – 2 ספרים קטנים, בנוסף קנינו 2 בגדי ים אחד לינאי (שלא מצאנו את שלו בבוקר) ואחד לדיה ששלה כבר די ישן, סה"כ יצאנו בנזק של 10.5$! ממשכים לבריכה ומגלים בריכה ענקית הכוללת מגלשות מים, מתקן משפריץ לילדים קטנים, מעין נהר שסוחף את האנשים שנכנסים לתוכו, תותחי מים שאפשר להשפריץ על אנשים ובנוסף גם בריכה רגילה ששוחים שם במסלולים. בילנו שם כמעט 3 שעות והיה ממש נחמד – ובנוסף הרווחנו מקלחת לכל אחד. חזרנו לבית משפחת לואיס עיפים ורעבים, לאחר ארוחת ערב שוב משחקים ביחד עד לשעות הקטנות של הלילה ובונים תפריט לארוחות החג והשבת.

יום חמישי
משתדלים לקום מוקדם (מה שממש לא יוצא...) בכדי לצאת לקניות לחג-שבת עוברים בסופר ומצטידים בהתאם לרשימה, לאחר מכן ממשיכים למרכז העיר.  אני לוקח את הילדים לטיול ואפרת מתחילה בבישולים בחניון הציבורי. אנו יורדים לשפת האגם ומסתכלים על סירות ה Jet  Boat שיוצאות מהמזח לכיוון שיט בנהר, הילדים מסכמים שזה לא בשיבלם, לאחר מכן אנו הולכים למצפה תת ימי (אגמי) קטן ורואים שם דגים גדולים צלופח אחד אבל האטרקציה המרכזית היא הברוזים שצוללים למים בחיפוש אוכל – ולהבדיל מדגים מוצאים בועות אוויר תוך כדי הצלילה, לאחר מכן הולכים קצת לגן משחקים קרוב ובשלב מסוים אפרת מודיעה על הפסקה בבישולים ואנו יוצאים בדרכנו לחצר משפחת לואיס שם אנו מסימיים את הבישולים כולל עוגת בראוניז לפסח – שווה.

חג-שבת
החג שבת עוברים במהירות. קצת מטיילים באזור אבל בעיקר משחקים ומבלים כולם ביחד במשחקים בבית ובגן המשחקים הסמוך, בחג הגיעה למשפחה עוד טיילת ישראלית לירון שמשתלבת היטב בהוואי המשפחתי – אנוש משתף אותה בעלילותיו ואת הבנות היא מביסה בטאקי (ובמוצ"ש גם דואגת להן למניקור).בצאת החג היא מכינה מופלטות ואנו מכנים ארוחה ישראלית (פלאפל ציפס חומוס וסלט) וסוף סוף כולנו סועדים לשמחת כולם וגם נפרדים, והפעם באמת.